Чого чекати від проекту нового Податкового кодексу: сприятливі зміни для НГО

Зареєстровано довгоочікуваний законопроект з податкової реформи «Щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» №5368 від 7 листопада 2016 року. 9 листопада законопроект надано для ознайомлення, і зараз його опрацьовують у Комітеті з питань податкової та митної політики. Законопроект покликаний удосконалити процес адміністрування податків і зборів. Він передбачається низку сприятливих змін для ОГС та благодійництва.

У частині оподаткування ОГС та благодійників (облік з податку на прибуток) законопроектом:

1) Продовжується до 1 липня 2017 року граничний строк для приведення установчих документів НУО у відповідність до вимог Податкового кодексу та подання заяви №1-РН зі змінами (на сьогодні – це 1 січня 2017 р.).

2) Надається можливість для новостворених НУО визнаватися неприбутковими з метою оподаткування від дня їх держреєстрації(якщо впродовж 10 днів НУО подає заяву 1-РН, у результаті чого її вносять до Реєстру). Тобто доходи, нараховані новоствореній організації у період до прийняття Рішення ДФС з ознакою неприбутковості також не оподатковуватимуться і не потрібно буде подавати декларацію з податку на прибуток за час до внесення до Реєстру НУО.

3) Уточнюються вимоги щодо установчих документів для

  • організацій з розгалуженою структурою у вигляді окремих юридичних осіб (для профспілок, політичних партій, місцевих осередків ГО зі статусом ЮО: обов’язковим вимогам ПКУ мають відповідати установчі документи організацій вищого рівня, на підставі яких діють «підлеглі» організації)
  • бюджетних установ (не мають містити вимоги щодо заборони розподілу доходів (прибутків) та передачі активів у разі припинення).

Ці уточнення не потребують внесення нових змін до установчих документів НУО.

4) Уточнюється порядок звітування та сплати податку у разі вчинення порушення НУО вимог ПКУ (період звітування для організації, яка перебувала у Реєстрі не з початку року; розрахунок податкового зобов’язання; дати виключення з Реєстру; форми звітності тощо).

5) Вилучається заборона платникам податку на прибуток, які купують у НУО товари, необоротні активи, роботи, послуги, фактично враховувати в обліку повну суму відповідних витрат (стосується випадку, якщо їхня загальна річна вартість перевищує 50 мінімальних з/п на 1 січня – близько 70 тис. грн у 2016 році). Врегульовується, що якщо ціна придбання перевищує «середньоринкову» ціну, то може застосовуватися обмеження (залежно від того, наскільки завищена ціна придбання), але не більше 30%. Також якщо загальна річна сума придбання не перевищує величини 50 МЗП, то обмеження немає.

6) Для партнерів та благодійників НУО «статус» неприбутковості підтверджуватиметься наявністю НУО в Реєстрі (він тепер доступний онлайн), а не «відповідністю» НУО вимогам п.133.4 ПКУ (при наданні благодійної допомоги НУО або придбанні в НУО товарів чи послуг партнери орієнтуватимуться на електронний Реєстр НУО, без запиту додаткових документів).

7) Чітко встановлено річний період звітування для всіх НУО. Разом з річним звітом до податкової слід також подавати фінансову звітність (як додаток до Звіту НУО)

У частині оподаткування благодійної та іншої допомоги для ФО (облік із ПДФО) також передбачаються окремі сприятливі зміни (стосовно допомоги на лікування та навчання):

  • Цільова благодійна допомога на лікування може використовуватись впродовж 24 місяців від отримання (а не 12 місяців).
  • Допомогу на лікування та медичне обслуговування без оподаткування може надавати БО або роботодавець не тільки самій фізичній особі (працівнику), але і члену сім’ї фізичної особи, за умови документального підтвердження витрат.
  • Передбачено, що благодійна допомога у вигляді медичного обслуговування (обстеження, діагностики) учасникам Євромайдану та подій 2 травня 2014 року в Одесі та членам їхній сімей (учасників, які загинули або визнані безвісно відсутніми), ФО з території АТО та АР Крим також не оподатковуватиметься у будь-якій сумі.
  • Більш ніж удвічі збільшено неоподатковувану суму, сплачену за навчання (на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів на здобуття освіти, підготовку чи перепідготовку). Причому така допомога може надаватися не тільки роботодавцем, а будь-якою ЮО або ФО.
  • Також зняті обмеження для зменшення річного ПДФО з урахуванням власних витрат на навчання (граничного розміру витрат, а також витрат за члена сім’ї, що працює).

З цього законопроекту до законопроекту №5050 (який вже було є Законом від 6 жовтня 2016 року №1667, набув чинності 20.11.2016 року) було перенесено положення, яке уточнює, що витрачання коштів на статутні цілі, у т.ч. здійснене через засновників, учасників, членів, працівників, членів органів правління та пов’язаних осіб, НЕ є розподілом доходів (прибутків) серед таких осіб. Це важливе уточнення, яке допоможе уникати неоднозначності трактування положень ПКУ

Інформація про законопроект за посиланням.

Матеріал підготовлений Олесею Долудою, адвокасі-менеджером з питань оподаткування неприбуткових організацій Проекту USAID «Громадяни в дії» Українського незалежного центру політичних досліджень.

Джерело:

Русрсний центр ГУРТ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *