Житомирські медіа перевірять на рівень ґендерної чутливості

Починаючи з лютого 2017 року Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» Інтерньюз Нетворк працюватиме над виявленням рівня ґендерної чутливості регіональних медіа та формуванням недискримінаційного медіа-простору і суспільства загалом. Медіа із Житомирської області також потраплять до пріоритетних регіонів.

 


b_stelmah

Проект передбачає проведення ґендерного моніторингу журналістських матеріалів, медіа-кав’ярень і конкурсу журналістських матеріалів на ґендерну тематику. Він є логічним продовженням реалізованого прес-клубом та Гендерним центром ще в 2013 році проекту «Ґендерна абетка для волинських медіа». Тоді першими в Україні ми започаткували цікаву і нестандартну методику роботи з журналістами ґендерні медіа-кав’ярні, а підсумком стало видання посібника «Ґендерна абетка для українських медіа», який умістив у себе всю основну інформацію на ґендерну тематику,- говорить координаторка ВОГО “Волинський прес-клуб” Богдана Стельмах. 

Перший медіа-моніторинг триватиме впродовж лютого й охопить всі області України, крім окупованих Луганської, Донецької та АР Крим. У кожній із них аналізу підлягають публікації 10 друкованих та інтернет-видань, у яких експерти відстежують кількість жінок і чоловіків, про яких пишуть і які дають коментарі з певного питання, наявність стереотипних образів і сексизму в журналістських матеріалах та ілюстраціях, а також вживання фемінітивів на позначення посади / виду діяльності  жінок. Другий медіа-моніторинг відбудеться орієнтовно в серпні-вересні 2017 року.

Результати лютневого моніторингу будуть оприлюднені в березні. Згідно з ними буде обрано 6 міст, у яких відбудуться ґендерні медіа-кав’ярні на найбільш актуальні теми – сексизм, ґендерні стереотипи, ґендерна редакційна політика у медіа. Водночас буде оголошено конкурс журналістських матеріалів на ґендерну тематику, а найкращі матеріали ввійдуть в тематичний альманах.

Чому це важливо?

Суспільство, в якому існує дискримінація за ознакою статі, не може успішно розвиватися. У контексті подій на Сході України ця тема ще більш актуалізується, адже жінки ще й досі складають невидимий батальйон. І хоча, за останніми даними, у Збройних силах України служить 17 тисяч жінок, у нас продовжують вітати із Днем захисника, тобто за замовчуванням шану віддають чоловікам, а жінкам традиційно відводиться роль берегині, в кращому випадку – волонтерки.

Згідно ґендерного моніторингу, який провели експерти Інституту масової інформації в 10 областях України, питання ґендерної збалансованості в журналістиці продовжує бути актуальним: експертами і героїнями матеріалів є в середньому 30% жінок.

Медіа виконують не лише інформативну, а й світоглядну функцію, тож рівень їх ґендерної чутливості сприятиме формуванню недискримінаційного суспільства, в якому основою взаємин є гідність і права людини.

Інформацію про реалізацію проекту читайте на сайті Волинського прес-клубу у рубриці «Ґендер і медіа», сторінці організації в мережі Facebook, а також на сайті партнера проекту  Житомирського прес-клубу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *