Стати ефективними або зникнути: як реклама допоможе роздержавленим газетам здобути незалежність

     Саме до такого висновку прийшли учасники тренінгу «Налагодження ефективної роботи рекламної служби як запорука фінансової незалежності та економічної стабільності ЗМІ», який відбувся у Житомирі 26 травня. Його учасниками стали редактори та керівники рекламних відділів районних газет. IMG_0672А тренінг провів ДМИТРО КЛІМАНОВ – генеральний директор ТОВ РІА «К&К». Один з перших регіональних видавців України, який розробив та впровадив регіональний новинний сайт з платним доступом до контенту. Співзасновник Української Асоціації Видавців Періодичної Преси (УАВПП). Співзасновник Асоціації «Незалежні регіональні видавці України». Успішно закінчив курс медіа-менеджменту в Ukrainian Media School спільно з Deutsche Welle Akademie. Минулого року очолювана ним «Телегазета» стала кращою міською та районною газетою України за версією Національної Спілки Журналістів України.

     Перед редакціями районних газет Житомирщини, які перебувають в стадії реформування, крім проблем правового характеру, пов’язаних зі зміною їх юридичного статусу, постала проблема налагодження ефективного фінансового менеджменту. Невід’ємною частиною якого і є налагодження роботи рекламної служби в газеті. Головна мета відділу реклами в газеті – залучити достатню кількість рекламних замовлень, щоб забезпечити фінансову стабільність і самостійність видання. З цієї мети випливають функціональні завдання, які стоять перед відділом реклами. Тренінг Дмитра Кліманова мав на меті не просто надати інформацію своїм колегам з житомирських “районок”, як залучати рекламу на шпальти своїх видань чи презентувати досвід очолюваної ним газети, а навчити необхідним базовим поняттям і навичкам. Зокрема, тренер наголосив на необхідності вивчення конкурентного середовища ЗМІ на місцевому рівні, власної читацької аудиторії та потенційних рекламодавців. Як приклад він представив презентацію медіадослідження користувачів ЗМІ м. Старобєльська. Протягом 14 років, очолюване ним видавництво постійно займається підвищенням кваліфікації персоналу в галузі реклами. Дмитро Кліманов вважає,що пріоритетна увага до грамотного залучення реклами поряд з дотриманням журналістських стандартів, допомогли піднести місцеву газету на якісно новий рівень.

IMG_0667     Учасники тренінгу активно дискутували про переваги і недоліки різних видів ЗМІ, про конкурентні переваги і фактори, що впливають на споживчі переваги. Використовуючи поняття “рекламної піраміди”, присутні на тренінгу виконували практичні завдання по продажу реклами та залученні уявного рекламодавця. Майбутнім менеджерам редакцій допомогли розібратись зі структурою доходів від реклами, ціноутворенням, розробкою гнучкого прайс-листа, кваліфікаційним вимогами до рекламних менеджерів чи агентів.

     Учасники тренінгу відмітили, що виходячи з виконаних під час тренінгу завдань, вони зрозуміли, як вибудовується робота рекламного відділу в газеті, включаючи його структуру, кількість працюючих у ньому працівників і їхні обов’язки.

     Тренінг відбувся завдяки проекту «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

Ірина Новожилова,

Президент АПЖРЖ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *