Вперше в Житомирі відбулась гендерна медіа-кав’ярня

Вперше в Житомирі відбулась гендерна медіа-кав’ярня

   Житомирські медійники, громадські активісти та активістки обговорили гендерну чутливість поліських ЗМІ. В умовах затишної кав’ярні Богдна Стельмах та Оксана Ярош (експертки проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики») представили результати гендерного моніторингу друкованих видань та онлайн-ЗМІ нашого регіону.

     За результатами цього моніторингу, індекс гендерної чутливості житомирських медіа – один із найнижчих в Україні – 23%. Аналізуючи, що вплинуло на цей показник, відвідувачі медіа-кав’ярні з’ясовували, хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань і при висвітленні яких тем. Учасники та учасниці з’ясовували чим зумовлений вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам і явищам. Також присутні навчились розпізнавати і не використовувати стереотипні образи та фемінітиви, зокрема і в написанні матеріалів.

    Опісля всім бажаючим було подаровано створений в рамках проекту посібник “Гендерна абетка для медіа”. За словами авторок посібника, він покликаний допомогти журналістам і журналісток усіх видів ЗМІ уникнути стереотипних та сексистських штампів і норм в процесі підготовки власних матеріалів.

     Як зазначила керівниця проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», координаторка Волинського прес-клубу Богдана Стельмах:

“Ми розуміємо, що в один момент зміни не відбудуться, проте чим більше ми будемо звертати увагу на присутність жінок в усіх сферах суспільства, чим частіше будемо вживати фемінітиви на позначення посад, які вони обіймають, тим швидше жінки стануть видимими і менш дискримінованими”.

 

 

    Окрім того, присутні запевнили, що ніхто з них і їхніх колег при підготовці журналістських матеріалів спеціально не дискримінує жінок, – вони ніколи не звертали на це уваги. З іншого боку, досить часто через, почасти, гендерну природу субординації у владних структурах медійники просто не можуть узяти коментар в бажаної посадової особи.

     Як видно на інфографіку нижче, навіть у таких “фемінізованих” сферах як освіта та культура переважну більшість експертних коментарів надають чоловіки.

 

Захід відбувся в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

Напишіть відгук