В Хорошеві презентували ролик про медіаграмотність знятий з міцевими підлітками

У середу, 14 вересня, для здобувачів освіти Хорошівського ліцею №1 відбулася презентація віеоролика з медіаграмотності. Це спільна творча робота організаторки Ірини Сівінської, відеографки Анни Желізко та активних підлітків різного віку.
На початку зустрічі пані Ірина ознайомила присутніх із поняттям та основними принципами медіагрмотності.

– Весь світ залучений до єдиної інформаційної системи, і працює вона в режимі реального часу. А медіаграмотність – це культура правильного споживання цієї інформації. У світі постправди та жорстких реалій українського інформаційного простору медіаграмотність для кожної людини – це необхідний інструмент для захисту від дезінформації та фейків. Медіаграмотність допоможе уникнути неточних новин і отримати достовірну інформацію про поточні події, – зазначила Ірина Сівінська.

Затим усі уважно переглянули відеоролик та обговорили побачене.

На завершення зустрічі кожен присутній отримав пам’ятку із правилами інформаційної безпеки.
Кожен має виробити правила для вживання інформації, а саме: -звертати увагу на джерело інформації. Обов’язково перевіряти інформацію на офіційних сайтах відомств та сторінках пресслужб в соцмережах; – факт – понад усе! Якщо це новина, а не, наприклад, блог, то, насамперед, має бути факт (подія – що, де й коли відбулося), а не оціночне судження. Факт може бути підкріплений аргументованим коментарем (як і чому це відбулося); – не варто вірити псевдоекспертам. Якщо в новині чи публікації є коментар – він має бути від експертної людини. Тобто, особи, яка знається в цьому питанні – зі вказуванням імені, прізвища, посади або експертизи. Якщо коментар від невідомої людини – імовірно, намагаються зманіпулювати; – обережно користуватися Тelegram-каналами. Дуже уважно слід ставитися до ТГ-каналів, немодерованих груп у соцмережах або Viber-чатів! Там закидається чимало навмисної дезінформації. Також у таких чатах і спільнотах поширюють фішингові посилання, які крадуть у людей персональні дані, та шахрайські оголошення про збір коштів; – не перепощувати у соціальних мережах неперевірену інформацію. Основною ознакою фейку є емоційна складова повідомлення. Вони розраховані на те, щоб зачепити аудиторію «за живе». Варто перевірити повідомлення. Це також стосується інформації про збір коштів. Слід бути надзвичайно уважними та обережними, публікуючи інформацію про збір коштів або речей/їжі від неперевірених волонтерів.


Будьмо медіаграмотними й тримаймо разом інформаційний фронт!


Захід відбувся в рамках проєкту «Разом Краще» ГО «Інститут Креативних Інновацій» та Асоціації професійних журналістів та рекламістів Житомирщини в рамках програми Чорноморського фонду регіонального співробітництва за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст є виключною відповідальністю автора та ГО і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *